Zaledwie 30 dni po starcie zbiórki Tenczynek Bezalkoholowe SA, Janusz Palikot świętował kolejny sukces w crowdfundingu. 1112 inwestorów zasiliło budżet kampanii kwotą 4,176 mln zł.
– Jako jedyni w Polsce możemy poszczycić się dwukrotną realizacją 100% celu w kampanii crowdfundingowej. Za ten sukces pragnę podziękować 1112 nowym akcjonariuszom Tenczynek Bezalkoholowe i 1339 inwestorom Tenczyńskiej Okovity, którzy dołączyli do nas w ubiegłym roku. Rezultat i tempo zbiórki w obecnej, bardzo trudnej dla większości branż sytuacji, potwierdza stabilność piwnego sektora, ale przede wszystkim pokazuje ogromny potencjał naszych spółek – powiedział Janusz Palikot.
Zbiórka crowdfundingowa Tenczynek Bezalkoholowe SA wystartowała 4 marca, a już 3 kwietnia osiągnęła docelową kwotę 4,176 mln zł. W sumie inwestorzy objęli wszystkie ze 116 tys. akcji spółki. Do grona akcjonariuszy dołączył także biznesmen Marek Maślanka, którego spółka zasiliła konto zbiórki kwotą 0,5 mln zł.
Celem Tenczynek Bezalkoholowe SA jest wprowadzanie na rynek regionalnych i rzemieślniczych piw o zawartości alkoholu 0,0%. Będą to pierwsze tego typu pozycje na polskim rynku, wyprodukowane w sposób utrzymujący pełnię aromatów i smaku piwa alkoholowego. Spółka zamierza zaoferować usługę dealkoholizacji piwa dla krajowych browarów kraftowych. Zebrana w kampanii crowdfundingowej kwota ma pokryć: zakup aparatu do dealkoholizacji, aromatyzatora, wirówki do piwa, karbonizatora, a także analizatorów, generatora wody odtlenionej i zbiornika ciśnieniowy na piwo, Hop Gun oraz wydatki na marketing.
– Procesy inwestycyjne ruszą najpóźniej do końca III kwartału 2020 – zapowiada Janusz Palikot. Uruchomienie maszyny do dealkoholizacji zaplanowano na I kwartału 2021 roku. W tym okresie ma nastąpić też premiera serii piw bezalkoholowych na rynku. Do 2024 Tenczynek Bezalkoholowe planuje osiągnąć pułap sprzedanych 40 tys. hektolitrów, a zysk netto ma wynieść około 4,5 mln zł. Zgodnie z planem, pierwsza dywidenda będzie wypłacona w 2022 roku.
Serdecznie gratulujemy!