Real Food SA z markami Bobby Burger i Wegeguru w maju rozpoczyna kampanię.

Bobby Burger, pierwsza i największa polska sieć burgerowni oraz wegańska restauracja Michała Kicińskiego będą działać w jednej grupie kapitałowej. Powstała spółka Real Food SA, która stała się właścicielem obu marek i w maju ruszy z kampanią na naszej platformie. Chce pozyskać 4 miliony zł.

Bobby Burger – 2018 rok na dużym plusie

Bobby Burger zaczynał działalność od food trucka, który w 2012 r. wyjechał na ulice Warszawy. Już rok później powstał pierwszy lokal w centrum stolicy, a marka ruszyła z systemem franczyzowym. W ciągu kolejnych sześciu lat zbudował sieć lokali własnych i franczyzowych, która dziś liczy 38 burgerowni w 17 miastach. Od początku marce przyświeca hasło: „Real Food, Real People” – prawdziwe jedzenie dla prawdziwych ludzi.

W samym 2018 r. burgerownie Bobby Burger odwiedziło ponad milion klientów, a sieć powiększyła się o 5 nowych lokali. – Trzy z pięciu uruchomionych w ubiegłym roku burgerowni to lokale własne. Nadal będziemy rozwijać franczyzę, ale nasz główny cel to wzrost sieci punktów należących w całości do nowo powstałej grupy Real Food – mówi Krzysztof Kołaszewski, współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food SA.

Jeszcze dynamiczniej wzrosły obroty sieci. – Łączne przychody z lokali własnych i franczyzowych Bobby Burger przekroczyły w 2018 roku 37 mln zł. To o 23 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem – dodaje Krzysztof Kołaszewski.

W planach otwarcia kolejnych lokali

W lutym Bobby Burger otworzył już drugi lokal w Poznaniu. Jak zapowiadają przedstawiciele sieci – do połowy br. powiększy się ona przynajmniej o pięć nowych burgerowni. – Do końca maja planujemy otwarcie dwóch kolejnych lokali Bobby Burger w Warszawie, w czerwcu natomiast pierwszej burgerowni w Siedlcach. Do połowy roku pojawi się również trzeci lokal Bobby Burger na mapie Łodzi i drugi w Szczecinie – tym razem w nowym systemie kontenerowym Bobby Burger Smart Cube – mówi Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.

Real Food SA z dwoma konceptami w gastronomii

Od ciężarówki z jedzeniem na wynos, do sieci lokali, która zrewolucjonizowała polską gastronomię; twórcy marki Bobby Burger – Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski – pokazali, że wiedzą, jak skalować biznes gastronomiczny. Teraz chcą pójść o krok dalej. – Analiza trendów w gastronomii, takich jak m.in. flexitarianizm, czyli elastyczny wegetarianizm oraz wyników badań konsumenckich, skłoniła nas do tego, by utworzyć grupę kapitałową Real Food SA. Oprócz dalszego rozwoju sieci burgerowni w całej Polsce, chcemy zagospodarować potrzeby różnych grup konsumentów – jedzących mięso, wegetarian i wegan, wielbicieli burgerów, ale nie tylko – mówi Krzysztof Kołaszewski.

Tak powstała grupa kapitałowa Real Food SA. Założyciele sieci Bobby Burger do współpracy zaprosili Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projekt – polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”. Do nowo powstałej spółki inwestor wniósł kapitał, ale też swoją restaurację Wegeguru, działającą w Warszawie od 2017 r. – Wegeguru była odpowiedzią na rosnący popyt klientów wielkomiejskich restauracji i barów na zdrową dietę wegańską. Wytrawna kuchnia dla zwolenników diety roślinnej przyciąga nazwiskami mistrzów kuchni i jakością potraw. To koncept, który zasługuje na to, by wyjść poza granice stolicy i razem mamy szansę, by tak się stało – dodaje Michał Kiciński.

Crowdinvesting na 4 mln zł

Wspólnikami Real Food SA zostali: Bogumił Jankiewicz, MK Investment Partnership (spółka należąca m.in. do Krzysztofa Kołaszewskiego) oraz Michał Kiciński. W najbliższym czasie do tego grona dołączą nowi akcjonariusze, dzięki ofercie akcji, promowanej m.in. przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. – Bobby Burger wyrósł z fascynacji amerykańską kulturą miejską, którą zaraziliśmy rzesze klientów w całej Polsce. Społeczność zgromadzoną wokół marki, a także grono inwestorów kapitałowych, chcemy zaprosić do współtworzenia dwóch obiecujących konceptów gastronomicznych – zapowiada Krzysztof Kołaszewski.

W ramach finansowania społecznościowego (crowdinvestingu) Real Food chce pozyskać 4 mln zł. Jej cel to otwarcie kolejnych lokali Bobby Burger i Wegeguru. – Zamierzamy utrzymywać obecną dynamikę wzrostu. Dzięki zebranym środkom Bobby Burger zawita do nowych miast oraz zagęści sieć burgerowni tam, gdzie ma już wierne grono fanów. Z kolei Wegeguru będzie mógł rozszerzyć koncept na kolejne restauracje, także poza Warszawą – zapewnia Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.