Tysiąc gości dziennie w jednym lokalu, 4000 żeberek i 20 000 piw serwowanych w ciągu miesiąca oraz niezliczona ilość godzin w wyjątkowej atmosferze. Tak o restauracjach ‘SETKA’ w Warszawie i Wrocławiu mówią twórcy marki. Planują otwarcie kolejnego obiektu we Wrocławiu. Kwotę do 1 000 000 zł na ten cel właściciele Setka Sp. z o.o. chcą pozyskać w kampanii crowdfundingu udziałowego, która rozpoczęła się dzisiaj.
SETKA to obecnie dwie gościnne restauracje w ścisłych centrach Wrocławia i Warszawy oraz najbardziej lubiane polskie dania. Pierwszy lokal marki powstał we Wrocławiu w 2012 roku. – Tworząc naszą pierwszą SETKĘ, wcielaliśmy w życie wizję przywrócenia tradycyjnej polskiej kuchni w nowoczesnym wydaniu – powiedział Marek Wąsik, prezes Setka Sp. z o.o. – Z kolei w drugiej restauracji, otwartej w 2017 roku, postawiliśmy na wykreowanie kultowego miejsca spotkań dla gości w stolicy. Był to też projekt, dzięki któremu zgromadziliśmy doświadczenie potrzebne do rozwijania formatu w kolejnych lokalizacjach, z zachowaniem unikatowych cech każdego z obiektów – dodał prezes.
W kampanii crowdfundingowej Setka Sp. z o.o. ubiega się o wsparcie w uruchomieniu kolejnego miejsca spotkań pod marką SETKA. – Stale rosnąca sprzedaż i kolejki przed naszymi restauracjami we Wrocławiu i Warszawie przekonały nas, że czas na otwarcie trzeciej SETKI. Będzie to nasz drugi lokal we Wrocławiu, a do udziału w rozwoju naszej spółki postanowiliśmy zaprosić szerokie grono inwestorów i miłośników naszych lokali – powiedział Marek Wąsik.
Trzecia SETKA
Twórcy konceptu chcą kreować unikatowy charakter każdej kolejnej SETKI. Pierwsza, wrocławska restauracja zachowuje tradycyjny, niezobowiązujący klimat. W Warszawie królują energetyczny design i ergonomia. Mocną stroną trzeciej SETKI, która ma powstać do końca III kwartału 2020 roku we Wrocławiu, będzie wyróżniająca się fasada obiektu oraz przestronne wnętrza. Dodatkowo uzupełnieniem dań przygotowywanych ze świeżych składników we wszystkich trzech restauracjach będzie piwo warzone specjalnie dla gości SETKI.
W kampanii crowdfundingowej Setka Sp. z o.o. chce pozyskać kwotę do 1 mln zł, z czego 580 tys. zł pochłonie przebudowa i aranżacja wybranego już lokalu we Wrocławiu oraz wyposażenie kuchni. Wydatki na stworzenie receptur i technologii produkcji piw spod znaku ‘SETKA’ spółka szacuje na 150 tys. zł. Pozostała część budżetu zostanie przeznaczona na system sprzedażowo-inwentaryzacyjny i pokrycie kosztów pierwszych 6 miesięcy działania restauracji.
Benefity crowdfundingowe i exit z ponad 17-proc. zyskiem
Minimalna kwota inwestycji w Setka Sp. z o.o. w kampanii wynosi 2,5 tys. zł. W ramach benefitów crowdfundingowych o nazwach Gzik, Tatar, Żurek, Golonka i Żeberka, spółka proponuje zniżki od 15 do 20% na wizyty w restauracjach nawet do 1 roku od inwestycji.
Inwestorzy mogą sprzedać udziały w dowolnym terminie. Jednocześnie spółka proponuje możliwość wyjścia z inwestycji po 30 miesiącach od objęcia udziałów, ze zwrotem w wysokości 17,5 proc. po tym okresie. Zarząd nie planuje debiutu giełdowego w najbliższych latach, jednak nie wyklucza podjęcia decyzji o sprzedaży spółki innemu podmiotowi. W takim przypadku zaoferuje inwestorom 15-proc. zwrot z inwestycji w skali roku.
Pierwsze miliony
Setka Sp. z o.o., której udziały są oferowane w kampanii crowdfundingowej, jest właścicielem dwóch spółek zarządzających poszczególnymi restauracjami. Przy otwarciu trzeciej SETKI i kolejnych lokali zakładane będą nowe spółki celowe, w których 100% udziałowcem będzie podmiot macierzysty.
W 2019 roku przychody netto Setka Sp. z o.o. wyniosły 10,8 mln zł, przy średniorocznym wzroście przychodów (CAGR) za okres 2017-2019 wynoszącym 34%. Do 2023 roku spółka prognozuje osiągnięcie przychodów w wysokości ponad 30 mln zł, a ich dynamika będzie głównie efektem otwierania nowych lokali własnych oraz uruchomienia franczyzy. Od stycznia do września 2019 roku Setka Sp. z o.o. wygenerowała 1,16 mln zł EBITDA oraz 778 tys. zł zysku netto.
Zachęcamy do śledzenia kampanii: www.crowdway.pl/kampanie