Czym jest crowdfunding i jak zostać inwestorem mając jedynie dostęp do internetu – na pytania Łukasza Perkowskiego i Piotra Ostromęckiego w programie BFI Talks odpowiadał Marcel Rowiński z Crowdway.
Z wywiadu można się dowiedzieć, jak spółki budują społeczność wokół swoich produktów, jak później może się to przełożyć na sukces kampanii crowdfundingowej, jakie są różnice między tą formą finansowania działalności a na przykład inwestycjami funduszy VC. Wśród tematów pojawił się też rynek finansowania społecznego w Polsce czy emocji w inwestowaniu.
Crowdfunding udziałowy pozwala inwestować w spółki zarówno dużym inwestorom, dysponującym dużymi środkami, jak i inwestorom indywidualnym, czyli osobom, które chcą przeznaczyć na udziały w spółce środki rzędu 200-300 zł. Trzeba jednak podchodzić do inwestycji poważnie, pamiętać o tym, że scenariusze dalszego rozwoju biznesów są różne. Celem inwestycji jest oczywiście pomnożenie kapitału, ale temu zawsze towarzyszy ryzyko. Dlatego przy inwestowaniu bardzo ważna jest też edukacja.
Jak zdywersyfikować portfel inwestycyjny, w którym inwestujemy też w startupy, na co zwrócić uwagę – o tym także w programie. Skąd czerpać wiedzę i jak przygotować się do inwestowania – posłuchaj w BFI Talks.
Zachęcamy do oglądania!