Już ponad 3 mln zł na crowdfudingowym koncie spółki Tenczynek Bezalkoholowe Janusza Palikota. Wcześniej Tenczyńska Okovita, a teraz kolejny biznes Janusza Palikota skusił społeczność crowdinwestorów, a także większych graczy. W niespełna 4 tygodnie na konto zbiórki Tenczynek Bezalkoholowe SA, wpłynęło 2,946 mln zł. Teraz to już 3,313 mln zł. Dobre wiadomości płyną też z pozostałych biznesów Palikota. Browar Tenczynek wprowadzi swoje piwa na stacje Circle K, a Tenczyńska Okovita kompletuje wyposażenie taproomu i linii do produkcji małopolskiej gorzałki.
Zbiórka crowdfundingowa Tenczynek Bezalkoholowe SA ruszyła 4 marca. Do 1 kwietnia do godz. 12:00 inwestorzy wpłacili 3,313 mln zł wobec celu 4,17 mln zł, na rozwój nowej spółki Janusza Palikota, która ma zajmować się całkowitą dealkoholizacją piw Browaru Tenczynek i świadczeniem takich usług dla krajowych browarów kraftowych.
Do grona inwestorów dołączył także również Marek Maślanka, biznesmen jest właścicielem mdm NT sp. z o.o. – spółki będącej liderem w Polsce i w Europie w produkcji akcesoriów dachowych. Należąca do niego również Arteneo sp. z o.o. zasiliła konto zbiórki kwotą 0,5 mln zł. Biznesmen zagwarantował też zakup wszystkich pozostałych akcji, które nie zostałyby objęte przez inwestorów crowdfundingowych.
– Branża piwna ma swoją unikalną społeczność, co widać w kolejnych kampaniach crowdfundingowych. W dużej części budują ją koneserzy i znawcy piwa, którzy chętnie angażują się w rozwój ulubionych i powstawanie nowych marek. Bardzo dziękuję inwestorom za to, że kibicują nam nawet w obecnym, niezbyt sprzyjającej atmosferze – powiedział Janusz Palikot.
Tenczyńska Okovita: inwestycje w toku
Tenczynek Bezalkoholowe SA to już drugi biznes Janusza Palikota, który zabiega o poparcie crowdinwestorów. W IV kwartale 2019 roku kampania Tenczyńskiej Okovity SA, również promowana na platformie Crowdway.pl, zebrała 4,18 mln zł i stanęła na najwyższym miejscu podium pod względem wartości zbiórek crowdfundingu udziałowego w Polsce. – Mimo że uwaga wszystkich koncentruje się na powstrzymaniu epidemii i staraniu, by przetrzymać okres #zostańwdomu, spełniamy obietnice złożone inwestorom w obecnej i poprzedniej kampanii finansowania społecznościowego – zapewnia prezes.
Tenczyńska Okovita rozpoczęła realizację planów, które zakładały m.in. budowę wieży destylacyjnej do produkcji tradycyjnej, małopolskiej gorzałki – okowity. Podpisana została już umowa na produkcję urządzenia, w skład którego wejdą aż dwa duże alembiki, choć pierwotnie planowano zakup tylko jednego takiego zbiornika. – Alembiki wraz z uzupełniającym osprzętem dotrą do nas w lipcu. Ich montaż planujemy na koniec września, by od października ruszyć już z destylacją okowity – zapowiada Janusz Palikot.
Trwają też prace nad projektem architektonicznym pomieszczeń w Browarze Tenczynek, aby powstał w nich taproom do degustacji piw oraz okowity. Do końca sierpnia zakończone zostaną wszystkie prace remontowe, a powierzchnie będą mogły być oddane do użytku. Koszt całości remontu wraz z wyposażeniem mieści się w założonej w emisji kwocie ok. 450 tys. złotych. Taproom będzie mógł pomieścić 70 osób.
Browar Tenczynek: rozbudowa sieci dystrybucji
W tym samym czasie Browar Tenczynek rozbudowuje sieć sprzedaży detalicznej. Piwa tej marki są dostępne w sklepach detalicznych, supermarketach i dyskontach, jak Dino, Biedronka, Kaufland, a już od połowy kwietnia wejdą do dystrybucji w 260 punktach sieci stacji benzynowych Circle K. Na początku na półkach pojawią się trzy flagowe produkty z portfolio tenczyńskiego browaru: Malinowe, Świeże i Lager.
– Dzięki stałym pracom nad rozbudową sieci sprzedaży, czego przykładem jest umowa zawarta z Circle K, do końca roku piwa z Tenczynka będą dostępne już w sumie w 3 tys. punktów. Skupiamy się na sprzedaży produktów butelkowanych, a punkty dystrybucyjne – sklepy, stacje – są ciągle otwarte, więc biznes Browaru Tenczynek jest na razie odporny na obecną sytuację. Sprzedaż utrzymuje się na poziomie sprzed pierwszych doniesień o koronawirusie w Polsce. Mam nadzieję, że jak najszybciej uda nam się w pełnym zdrowiu wrócić do normalności, tak w biznesie, jak i prywatnie, czego nam wszystkim życzę – dodaje Palikot.
Szczegółówe informacje o zbiórce Tenczyenk Bezalkohlowe SA znajdują się tutaj: crowdway.pl/kampanie