Pitch deck czyli prezentacja inwestorska jest pierwszym krokiem w drodze do pozyskania inwestora. W przypadku naszej platformy jest to wstępne “spotkanie” z Tobą, które ma nas przekonać, że Twój projekt ma potencjał i warto zainteresować nim naszych inwestorów.

Twoim zadaniem jest zwięzłe pokazanie, że oferowany pomysł jest na tyle innowacyjny i ciekawy, że przyniesie wysoki przychód przy jak najmniejszym ryzyku. Ważne jest zaprezentowanie idei i charakteru produktu – oprócz konkretnych danych liczymy na to, że pokażesz nam jak realnie może on polepszyć rzeczywistość.

 

Teraz parę technicznych szczegółów. Twoja prezentacja musi opowiedzieć się sama – prześlij nam ją drogą elektroniczną w formie PDF. Zapoznanie się z nią powinno zająć od 3 do 4 minut. Mimo tego, nie możesz przesadzić z treścią, unikaj małej czcionki, dużych partii tekstu, wypunktowań – zastąp je słowami kluczowymi. Pitch deck ma działać na wyobraźnię – pomocne tu będą grafiki, wykresy, zdjęcia – to pomoże nam zweryfikować Twój pomysł. Zachowaj jeden styl graficzny tak, aby wszystko było spójne i łatwe w odbiorze. Możesz skorzystać z gotowych schematów, na przykład:  Improve Presentation.

 

Poniżej przedstawiamy Ci szkielet prezentacji inwestorskiej, jaka naszym zdaniem zaprezentuje Twój projekt w najlepszy sposób. Postaraj się, aby łączna liczba slajdów nie przekroczyła 20. Zanim zaczniesz je tworzyć, rzuć okiem na wykres, który pokazuje ile średnio sekund odbiorcy poświęcają na daną część prezentacji, dzięki czemu będziesz wiedział co warto wyszczególnić.

  1. LOGO oraz MISJA działania, potraktuj ten element jako przekazanie wizytówki na początku spotkania.
  2. PROBLEM: Opowiedz, skąd wziął się pomysł na dany produkt. Zaprezentuj jaką potrzebę realizuje Twój pomysł. Zastanów się skąd wiesz, że ludzie tego potrzebują? Chcemy mieć poczucie, że Twoja innowacja rzeczywiście podniesie jakość życia i przyczyni się do rozwoju.
  3. ROZWIĄZANIE: Zaprezentuj sposób, w jaki Twoja firma rozwiązuje dany problem oraz przedstaw korzyści z takiego rozwiązania, które zachęcą klientów do korzystania z niego.
  4. PRODUKT: Pokaż jak wygląda i działa w prostych krokach, nie zagłębiaj się w  szczegóły – o nie dopytamy na dalszych etapach współpracy.
  5. TRAKCJA: Jeżeli do tej pory powstała wersja testowa Twojego produktu, bądź jest już w sprzedaży warto nam o tym wspomnieć i pokazać nam jaki ma zasięg – ile osób z niego korzysta, jakie uwagi zgłaszają, na jakie problemy natrafiliście we wstępnej fazie i jak je rozwiązaliście.
  6. RYNEK, spróbuj określić ilu osób dotyczy dany problem oraz ile z nich będzie skłonnych użyć Twojego rozwiązania w przyszłości. Ta część ma za zadanie ukazać potencjał kolejnych etapów rozwoju Twojego  projektu.
  7. ZESPÓŁ – to bardzo ważny element prezentacji, który ma zapewnić nas, że warto zrealizować z Wami dany projekt. Pokażcie kto czym się zajmuje w projekcie, a także jakie ma dotychczasowe doświadczenie, aby pokazać,  że jesteście osobami kompetentnymi. Wasze zdjęcia sprawią, że zwięzłe informacje przybiorą ludzką twarz.
    1
  8. MODEL BIZNESOWY: to element mający pokazać w jaki sposób produkt będzie zarabiał – konkretnie czy to klienci będą płacić za produkt czy może reklamodawcy oraz jakie są prognozowane zyski w kolejnych etapach rozwoju firmy.
  9. OCZEKIWANIA FINANSOWE: Przedstaw docelową sumę środków jakie chcesz zebrać wraz z wyszczególnieniem na co zostaną przeznaczone, możesz odnieść się do kolejnych etapów rozwoju firmy. To ważne żebyś dał inwestorowi poczucie, że jego pieniądze, będa odpowiednio zagospodarowane.
    Tutaj też można poruszyć kwestię jakie są miesięczne wydatki Waszej firmy, czy zebraliście już jakieś finansowanie oraz jak długo Wasza firma może działać zanim zbierzecie fundusze od inwestorów.
  10. KONKURENCJA. W tą część warto włożyć wiele pracy, bo dzięki odpowiedzeniu sobie na parę pytań możecie wyeliminować większość potencjalnych zagrożeń. Warto tu zastanowić się: W jaki sposób Wasz produkt jest lepszy od konkurencji? Dlaczego jeszcze ktoś tego nie robi? Dlaczego osiągniecie większy sukces niż inni? Co wiecie, czego inni nie wiedzą?  Jakie są kluczowe kwestie w Waszej branży, których inni nie rozumieją?
    Kompletna charakterystyka konkurencji pokaże nam, że Wasz zespół jest dobrze obeznany z rynkiem. Wielu konkurentów może oznaczać, że jest duży popyt na produkty w danej branży, z kolei słaba konkurencja być może świadczy o tym, że wypełniacie niszę na rynku. Bez względu na to ilu konkurentów macie, najważniejsze to właściwie ocenić ich możliwości  i zinterpretować w kontekście Waszego projektu.

Wasze prezentacje wysyłajcie na adres: hello@crowdway.pl gdzie z przyjemnością się z nimi zapoznamy, a następnie skontaktujemy się z Wami.