Crowdway rośnie wraz z rynkiem ECF. Ponad 35 mln zł zebrane przez emitentów

Po 11 zakończonych miesiącach 2021 r. suma środków zebranych w crowdfundingu udziałowym przez spółki współpracujące z Crowdway przekroczyła 35 mln zł. To niemal o 10 mln zł więcej niż w całym 2020 roku. Rekordowy rok jeszcze się nie skończył. Na grudzień zaplanowano emisje akcji Kombinatu Konopnego i spółki Funwisher. Łącznie Crowdway wsparł już kilkudziesięciu emitentów w zebraniu ponad 80 mln zł z rynku.

Wielkości kwot pozyskanych dzięki crowdfundingowi udziałowemu rosną z roku na rok. W latach 2017 i 2018 każdego roku wartość kapitału zebranego przez emitentów wspieranych przez platformę Crowdway oscylowała wokół 4 mln zł, w 2019 roku wzrosła ponad dwukrotnie, do kwoty 10,8 mln zł. W 2020 roku odnotowano następny rekordowy wzrost – do 25,6 mln zł. W tym roku spółki zebrały już łącznie ponad 35 mln zł.

Aktualnie Crowdway wspiera komunikacyjnie m.in. emisję All Good SA, właściciela kawowego omnichannelu Coffeedesk, który zebrał już blisko 2 mln zł w swojej drugiej emisji akcji. Niebawem ruszy druga emisja Kombinatu Konopnego, który ponownie wybrał Crowdway na partnera. W grudniu startuje także emisja spółki Funwisher, która rozwija personalizowane filmy i bajki na podstawie licencji najbardziej znanych tytułów na świecie.

Inwestorzy cenią sobie projekty, które już generują przychody, a w perspektywie do trzech lat oferują wyjście z inwestycji. Podsumowując, 2021 r. upłynął pod znakiem biznesów online, spółek konopnych i kraftowych. Dla dalszego rozwoju rynku w kolejnym roku kluczowe będą udane wyjścia z inwestycji, a w 2022 kilka spółek zapowiada swoje debiuty na giełdzie – mówi Marcel Rowiński, prezes zarządu Crowdway.

Platforma Crowdway łącznie wspierała 43 emisje akcji, w tym 39 już zakończonych, a 22 pełnym sukcesem, tj. zebraniem 100% wnioskowanej kwoty. Podczas 10 kampanii emitenci pozyskali kwoty powyżej 4 mln zł

Tak duże wzrosty w każdym roku pokazują, że crowdinvesting zyskuje na znaczeniu, ale też warto zwrócić uwagę na to, jak rozwijają się chociażby relacje inwestorskie spółek Pora na Pola, Akardo czy Kombinatu Konopnego. Oprócz pozafinansowych aspektów emisji crowdfinvestingu takich jak wzmożona komunikacja marketingowa, która przekłada się na lepszą rozpoznawalność, nowych kontrahentów czy klientów, zaobserwowaliśmy ciekawy przypadek. W przypadku Pora na Pola czy Kombinatu Konopnego spółki z grona swoich inwestorów pozyskały wartościowych pracowników  – mówi Tomasz Kowcun, członek zarządu Crowdway.

Crowdway wspierał emisje akcji rekordzistów polskiego crowdinvestingu: CanPoland, 4,4 mln zł zebrane w ciągu 11 minut, czy Kombinatu Konopnego – 4,2 mln zł w niespełna 40 minut. Promuje kampanie crowdfundingu udziałowego spółek szybkiego wzrostu i startupów z wielu różnych branż, wśród emitentów pojawili się m.in.: Pora na Pola, Tenczyńska Okovita czy Farmy Fotowoltaiki.  

Crowdway.pl jest laureatem konkursu Złote Spinacze 2020 w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie” za emisje dla spółek Janusza Palikota. Za działania dla Kombinatu Konopnego otrzymał nominację do tej nagrody w 2021 r.