Crowd Study Palikot

Crowd Study #6 – rola PR i komunikacji w kampanii crowd

Z ostatniej gali Złotych Spinaczy, najważniejszych nagród polskiej branży PR, wróciliśmy ze statuetką za wsparcie komunikacyjne rekordowej w 2020 roku I emisji akcji Kombinat Konopny. Niedawno świętowaliśmy z Maciej Kowalski sukces II emisji spółki. Jeszcze raz gratulujemy zespołowi!

To dobra okazja, by przypomnieć inny projekt, za który w ubiegłym roku Złoty Spinacz trafił na ręce Crowdway, Janusz Palikot i Hello PR. Co sprawia, że w kategorii PR finansowy i relacje inwestorskie drugi rok z rzędu zgarniamy nagrody? Oprócz olbrzymiej pracy po stronie emitentów, kluczowe dla Crowdway i partnerów jest budowanie zainteresowania mediów spółką przed, w trakcie i po zakończeniu każdej kampanii.

Dziś pokażemy Wam po raz kolejny, że crowdfunding udziałowy to nie tylko finansowanie. Aby osiągnąć cel, potrzeba zbudowania szerokich zasięgów w mediach i działań angażujących społeczność.

Do nagrody za 2020 rok zgłosiliśmy 3 projekty Janusza Palikota: Tenczyńska Okovita, Tenczynek Bezalkoholowe i Alembik Polska. Każda ze spółek pozyskała po 1,1-1,3 tys. inwestorów i osiągnęła 100% celu, tj. po ok. 4,18 mln zł, w tym 2 z nich w ok. 30 dni. W niecały rok w mediach pojawiło się 1220 publikacji, a ich ekwiwalent wyniósł ponad 4,5 mln zł. Dotarliśmy do 11,6 mln osób!

Jak działaliśmy? Dla każdej kampanii powstał osobny Landing Page. Pomagaliśmy w organizacji konferencji prasowych, łącznie opracowaliśmy 14 informacji prasowych, a dedykowany zespół zarządzał bieżącym kontaktem z mediami i odpowiadał na ich zapytania. W ramach relacji inwestorskich wykorzystaliśmy następujące narzędzia: alerty inwestorskie, social media, webinary. Wspieraliśmy także działania promujące produkty emitenta. Zaangażowaliśmy do współpracy influencerów, m.in. Tomasza Kopyrę. Ambasadorami jednej z marek Janusza Palikota zostali Kasia Warnke i Piotr Stramowski.