Alembik Polska zebrał już ponad 2 miliony na crowdfundingowym koncie

Jeszcze w tym roku w Lublinie otwarta zostanie flagowa Alkoteka Janusza Palikota – jako pierwszy z dziesięciu lokali Alembik Polska. Ich wizytówką będą piwne krany samoobsługowe, które debiutują na polskim rynku gastro. Do 21 lipca spółka zebrała 2,26 mln, czyli ponad połowę z planowanej kwoty 4,185 mln zł, potrzebnej do uruchomienia sieci 10 Alkotek w największych miastach Polski. Do grona inwestorów dołączyli też Katarzyna Warnke i Piotr Stramowski. Kampania crowdfundingowa potrwa do 4 września 2020.

– Jesteśmy już na półmetku! Zebraliśmy ponad 2 mln zł, za co wszystkim Inwestorom ogromnie dziękujemy! Bardzo się cieszę, że nasza społeczność z każdym tygodniem się powiększa: obecnie mamy ponad 800 inwestorów. Ostatnio w tym gronie z radością powitałem wspaniałych artystów: Kasię Warnkę i Piotrka Stramowskiego. W tej chwili koncentrujemy naszą uwagę na wyszynku pierwszego lokalu w Lublinie, do którego niebawem będziemy Państwa zapraszać – powiedział Janusz Palikot.

Trwają prace nad uruchomieniem pierwszego lokalu w Lublinie, który będzie mieścił się w samym centrum miasta na ul. Przechodniej 4. Największą atrakcją będzie alembik służący do produkcji destylatów, z kolei miłośników piwa przyciągną samoobsługowe krany piwne, które dostarczy producent – Cesarska Sp. z o.o. W każdym lokalu będzie ok. 10-15 kranów z piwem rzemieślniczym, obok nich stanie szafka z dużą ilością szkła odpowiednim do różnego rodzaju piwa. 

Mechanizm zamawiania piwa jest bardzo prosty: wystarczy po wejściu do lokalu przy kasie doładować kartę pre-paid na wybraną przez siebie kwotę, wybrać piwo i szkło, przyłożyć kartę do czytnika, wybrać pojemność i po chwili można delektować się smakiem świeżo lanego piwa. System umożliwia opcję degustacji, czyli np. za złotówkę można spróbować 2-3 łyków jednego rodzaju browaru i przejść do następnego kranu. Warto zaznaczyć, że krany są chłodzone, wyposażone w wyświetlacze pokazujące pomiar piwa w kegach, a dodatkowo mają myjki.

– CyberTap to atrakcja, która wyróżni nasze lokale. Po pierwsze, goście mogą samodzielnie nalewać sobie piwa, nie czekając w kolejce na obsługę barmańską. Po drugie, dużą zaletą jest degustacja – nim naleją sobie więcej, mogą skosztować dowolnego piwa nalewając kilkanaście mililitrów. Warto wspomnieć też o aspekcie społecznym: przy kranach tworzy się wyjątkowa atmosfera. Klienci rozmawiają ze sobą, wymieniają się uwagami, polecają sobie piwa. Pozytywnie zmienia się model konsumpcji. Klienci próbują więcej, ale nalewają sobie mniejsze ilości. Ich doświadczenie jest bardziej intensywne, a zadowolenie większe – podkreśla Tomasz Tarnowski, Cesarska Sp. z o.o.

Za design wnętrz odpowiada warszawska agencja Mamastudio. Lokale Alembik Polska będą miały powierzchnię ok. 150 mkw. i przeszklone ogródki całoroczne. Koncepcja wystroju dla każdego punktu będzie inna, chociaż znajdą się elementy wspólne. Jednak, tak jak i w przypadku serwowanego w nich alkoholu, aranżacje będą nawiązywać do historii danego regionu.

– To z pewnością jeden z ciekawszych projektów, przy jakich mieliśmy okazję pracować. Kusząca intelektualnie i kreatywnie wyprawa w nieznane – na szerokie wody kategorii wódek kraftowych. W naszej drodze w głąb tego projektu, wspólnie z klientem, zdobywamy nowe przyczółki wiedzy i przekuwamy je na język wizualny. To wyzwanie pełne dylematów i decyzji do rozstrzygnięcia, ale ze wszystkimi mierzymy się wspólnie, w eksperckim gronie. Dla nas to przygoda, która jak wierzymy, odciśnie się na przyszłości branży wódki kraftowej – powiedział Piotr Ręczajski, dyrektor strategiczny i współwłaściciel Mamastudio.

Strategia Alembik Polska zakłada osiągnięcie w 2021 roku przychodów w wysokości 12 mln zł, w tym 5,7 mln zł ze sprzedaży alkoholi destylowanych w Alkotekach oraz podwojenie tych wartości już w 2022 roku. Spółka oczekuje osiągnięcia zysku netto w przyszłym roku na poziomie 1,9 mln zł oraz blisko 3,9 mln zł w roku kolejnym. 

Szczegółowe informacje o zbiórce na alembikpolska.pl