DrBarbara.pl to aplikacja, która  pozyskała 214 609 PLN od inwestorów poprzez CrowdWay.pl przy pierwszej współpracy z nami w sierpniu 2016 roku. Wtedy użytkowników Dr Barbary łącznie było 24 791, po zaledwie 10 miesiącach od pozyskania środków od społeczności inwestorów CrowdWay.pl liczba użytkowników Dr Barbary wzrosła ponad 4-krotnie –  było to już 100 263 osób!

Co zmieniło się u Was przez ostatni rok?
Zmiany w ciągu ostatnich 12-tu miesięcy w DrBarbara.pl porównam do procesu uzdrawiania pacjenta: w prawidłowym leczeniu istotna jest poprawa wewnątrz organizmu, co cieszy serce, a ta wpływa na lepszy jego wygląd, co spostrzega oko.
Podobnie u nas – postawiliśmy na rozwój R&D czyli zawartości produktu i działania wewnątrz startup’u. Rozszerzyliśmy swoje usługi i badania o nowe jednostki chorobowe, wspiera nas teraz większa ekipa specjalistów, partnerów naukowych i biznesowych. Zatrudniliśmy nowych pracowników, intensywnie szkolimy cały zespół i rozbudowujemy dział sprzedaży. Takie działania skutkują podpisaniem umów i memorandów, które wkrótce zaowocują. Możemy również pochwalić się tym, że liczba użytkowników DrBarbara.pl znacząco wzrosła. Na tym etapie mogę zdradzić niewiele, ale pozyskaliśmy ciekawych zagranicznych partnerów, z którymi pracujemy nad ekspansją na nowe, kluczowe dla nas rynki. Do ekspansji szykujemy się już od jakiegoś czasu, lecz teraz dynamika pracy weszła na nowy poziom, a dzięki współpracy z zagranicznymi podmiotami proces ten stał się dużo prostszy.

 

drba

Dlaczego zdecydowaliście się na crowdfunding jako formę finansowania?
Cowdfunding ma wiele plusów, o których mało się mówi. Za jego pośrednictwem zyskuje się całe grono udziałowców. Są to ludzie, którzy pracują na wysokich stanowiskach lub sami prowadzą intratne biznesy. Inwestując w nasz projekt są zainteresowani tym, by szło nam jak najlepiej. Możemy liczyć na ich wsparcie, kontakty lub porady w dziedzinach, w których się specjalizują. Plusem crowdfounding’u jest również to, że pozyskanie przez niego funduszy odbywa się stosunkowo szybko i sprawnie. Z typowymi inwestorami bywa różnie i chyba każdy startup’owiec mający doświadczenie w pozyskiwaniu środków na rozwój swojego projektu wie o czym mówię.

Czy mieliście lub macie inne formy finansowania, a jeśli tak to jakie?
Pierwotnie była to  dotacja na innowacyjność z UE 8.1. oraz  wsparcie DeMininis na ekspansje zagraniczna, nawiązanie nowych kontaktów biznesowych i handlowych poza Polską.

Inwestorzy objęli wszystkie udziały przed zakończeniem emisji na CrowdWay.pl to duży sukces. Czy przed rozpoczęciem tej rundy finansowania mieliście obawy, że nie zakończy się ona sukcesem?
WHO bije na alarm, a dane którymi dysponujemy mówią o pandemii otyłości. Choroby cywilizacyjne dotykają coraz większą liczbę osób. Rośnie więc zapotrzebowanie na rozwiązania pomagające w zmianie stylu życia i wypracowaniu nowych nawyków żywieniowych. Coraz więcej lekarzy mówi o tym, jak ważną rolę nie tylko w profilaktyce chorób cywilizacyjnych, lecz również w procesie powrotu do zdrowia odgrywa dieta. Od dłuższego czasu obserwujemy, jak świadomość społeczna w tym temacie staje się coraz większa. Dlatego przed rozpoczęciem pierwszej rundy finansowania mieliśmy więcej oczekiwań niż obaw. Wiedzieliśmy, że nasz produkt odpowiada na realne problemy, dlatego nie baliśmy się braku zainteresowania ze strony  inwestorów. Przeznaczyliśmy na zbiórkę 3 miesiące, a ta  zakończyła się w 3 dni, co było naprawdę motywujące. Zainteresowanie naszym projektem było tak duże, że chętni inwestorzy zgłaszali się jeszcze jeszcze przez jakiś czas po zakończeniu emisji.

W co udało się zainwestować dzięki środkom zebranym przez CrowdWay.pl?
Środki przeznaczyliśmy przede wszystkim na wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych, które już niebawem ujrzą światło dzienne. Tak, jak wspomniałam wyżej, pracujemy też nad ekspansją na zagraniczne rynki, co wiąże się z dopasowaniem aplikacji od strony językowej i kulturowej. Mam na myśli przepisy na regionalne potrawy. By je przygotować konieczna jest współpraca z lokalnymi lekarzami, dietetykami i szefami kuchni. Ten okres poświęciliśmy również na poszerzenie naszej  wiedzy w wielu kluczowych dziedzinach i zbudowanie relacji biznesowych z przedstawicielami świata nauki. Naszym partnerem od niedawna jest prof. Zbigniew Izdebski, znany i doceniany seksuolog. Dzięki tej współpracy rozbudowaliśmy bazę wiedzy o nowe jednostki chorobowe jak problem z płodnością (m.in. PCOS). Jesteśmy świadomi skali problemu dotykającego wielu młodych Polaków takim jest potencja/impotencja. Analizujemy czynniki, które wpływają na zaburzenia seksualne u kobiet i mężczyzn, aby dostarczyć im odpowiednie rozwiązanie na naszej platformie DrBarbara.pl i pomóc tysiącom młodych Polaków cieszyć się zdrowiem, zdrowym seksem, ciążą i finalnie zdrową i szczęśliwą rodziną.

Cieszymy się z Waszych sukcesów! Jesteście idealnym potwierdzeniem tego, że crowdfunding udziałowy naprawdę wspiera rozwój młodych, polskich firm, co jest naszą misją.Widzimy się niedługo, bo z przyjemnością możemy ogłosić, że kontynuujemy współpracę z DrBarbarą, a już niedługo odbędzie się kolejna emisja ich udziałów poprzez naszą platformę!
Stay tuned!